ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

image

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ της Σχολικής Μονάδας 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΌΥ ΗΓΟΥΜΕΝΊΤΣΑΣ  2023 – 2024

Σχολική μονάδα               2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Τμήμα                                   Β1

Εκπαιδευτικός                  Αθανασίου Αμαλία ΠΕ33

Φροντίζω το ΠεριβάλλονΕνδιαφέρομαι και Ενεργώ  –  Κοινωνική Συναίσθηση και ΕυθύνηΖω καλύτερα – Ευ ΖηνΔημιουργώ και Καινοτομώ 
Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία   Θέμα: Το κλίμα αλλάζει! Μετακινούμαι έξυπνα!Εθελοντισμός διαμεσολάβηση   Θέμα: Εισαγωγή στον εθελοντισμό και το εθελοντικό έργο (Ελ. Ερυθρός ΣταυρόςΟδική Ασφάλεια     Θέμα: Κυκλοφορώντας με ασφάλειαΧρήση ψηφιακών μέσων

1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Φροντίζω το Περιβάλλον

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ  :Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

Το πρόγραμμα είχε τους εξής στόχους

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
  • Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία)
  • Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Υπευθυνότητα)
  • Δεξιότητες του Νου (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
  • Δεξιότητες του Νου (Ρουτίνες σκέψεις: παρατηρώ, σκέφτομαι, αναρωτιέμαι) και αναστοχασμός.

2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ                                      

ΕΥ ΖΗΝ –ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ : ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ  : «Κυκλοφορώντας με ασφάλεια»

Το πρόγραμμα είχε τους εξής στόχους

  • Απόκτηση γνώσεων για την κυκλοφορία στους δρόμους σε όλες τις καταστάσεις μετακίνησης δηλαδή ως πεζός, ως συνεπιβάτης και ως ποδηλάτης
  • Εκμάθηση σημάτων κυκλοφορίας (ΚΟΚ)
  • Εύρεση και επισήμανση των αιτιών των ατυχημάτων
  • Ευαισθητοποίηση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα Άτομα με Αναπηρία κατά την μετακίνησή τους

Οι δραστηριότητες περιελάμβαναν:

Δημιουργία συμβολαίου, φύλλα εργασίας, οπτικοακουστικό υλικό (video), κατασκευές και αξιολόγηση του προγράμματος με ερωτηματολόγια προς τους μαθητές και με συζήτηση.

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε σε επτά (7) εβδομαδιαία τρίωρα εργαστήρια συνολικής διάρκειας δύο (2) μηνών. Αξιολογώντας το πρόγραμμα θεωρούμε ότι είχε μεγάλη επιτυχία αφού τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον σε όλες τις δραστηριότητες, γνώριζαν πολλά πράγματα και ήθελαν να μάθουν περισσότερα για τις αιτίες, τις συνέπειες και τους τρόπους αντιμετώπισης των τροχαίων ατυχημάτων.

3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ                                      

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ –Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ : «Εθελοντισμός διαμεσολάβηση »

Ξεκινήσαμε  με συζήτηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Καλείται να καλλιεργεί δημοκρατικές αξίες και αρχές και  δρώντας δίκαια και με σεβασμό απέναντι σε όλους. Με εφαλτήριο το βίντεο https://youtu.be/tdBgdOlf1WA?si=RgOwNPrGAOJpszAW στοχεύσαμε στην ενδυνάμωση των μαθητών να προασπίζονται τα δικά τους δικαιώματα και να προασπίζουν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα των άλλων.

Το πρόγραμμα είχε τους εξής στόχους

Ο μαθητής:

  • Να προβληματιστεί σχετικά με τα συναισθήματα των πρωταγωνιστών
  • Να κατανοεί και να σέβεται αυτούς που θεωρεί ότι διαφέρουν από τον ίδιο
  • Να αναγνωρίσει τη σημασία της προστασίας και της βοήθειας των συνανθρώπων του
  • Να αποκτήσει ενδιαφέρον για την ευημερία των συνανθρώπων και τον σεβασμό της διαφορετικότητας
  • Να εκφράσει τη γνώμη του και τα συναισθήματά του

Το πρόγραμμα είχε διάρκεια δύο (2) μήνες. Σε αυτούς του μήνες πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες:

Βίντεο, συζήτηση , κατασκευές μασκών και επίσκεψη στο σχολείο ο ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ.

Αξιολογώντας το πρόγραμμα θεωρούμε ότι είχε μεγάλη επιτυχία αφού τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον σε όλες τις δραστηριότητες